Helg, underbart!

Halloj! Igår spendera jag hela dagen (09.00- 15.30) med att sitta och vrålplugga framför en data i skolan. Jag och Sandra kom faktiskt en bra bit påvägen, men ögonen gjorde ont efter så mycket datasittande och läsa 100 engelska artiklar om forskning inom bipolär sjukdom. Intressant men krävande haha!
När jag kom hem igår blev det direkt handling på maxi, otrött men de fick bli! Jonathan kom och hämta mig på ramlösa station för att köra till maxi. Såg en olycka på vägen, fick mig allt en liten klump i halsen för jag visste vad de stackars människorna gick igenom just då!usch..men som tur var hände de på en 50 väg och inte på en 110 väg som de hände mig!Helt annan smäll då kan jag tala om för er..blää nu går vi inte in på de!

Idag består min lilla dag av att plugga och städa nu på förmiddagen. Sen får jag fixa till mig lite för att jag blir hämntad av malin och tina vid 13.15 :) vi ska till väla baby och shoppa loss , woohoo!Ikväll blir det nämligen fest hos sabina, hon har flyttat och de ska vi vänner fira!haha eller nått!?
ska bli roluigt men jag får ta de lite lugnt eftersom jag knappt ätit nu på en vecka :S

Vet ni vad mina kära? idag är det helg och det är igentligen MIN jobbhelg! Men jag har ju nu tagit tjänstledigt helt så kommer inte jobba varannan helg denna terminen. Hade inte gått ihop med mitt schema och allt just nu! Så känns skönt att det är en vikarie som springer och sliter idag istället för mig :D mmoohahaha

Igår fick jag även reda på mina praktikplatser för denna terminen
Första fem veckorna ska jag spendera i Ängelholm på en rehabavd! Kan bli spännande, ganska nära och bra ju!Inget jag hade önskat om (får göra tre val) men  de blev bra ändå!Alltid kul med rehab tycker jag och man blir lika glad varje gång när man ser dessa ledsna människor efter skador osv att de gör små små framsteg på grund av oss personal :) jag tycker det är underbart! Förhoppningsvis blir det helt återställda och kan leva ett normal liv igen, men tyvärr blir det inte så för alla. Värst är när barn och ungdomar drabbats, tycker det är lite extra jobbigt att se dem så ledsna när de sitter där i rullstol eller kanske bara ett ben efter en olycka, usch!

De andra fem veckorna ska jag vara i Helsingborg, Hantverkashuset heter de. Ska bli skit kul tycker jag. Jag tror att det är som ett "jobb" för utvecklingsstörda eller psykisksjuka. De kommer dit och tränar upp sin förmåga och med hjälp av oss och blir även en sysselsättning för dem. Tror det är nått sånt men inte säkert haha!

jag blev väldigt nöjd med mina praktikplatser men blev lite halvt besviken eftersom jag hade önskat en del inom psykiatrin, hade velat se hur det är! Men kommer fler chanser!

NEJ fröken Andrea, du ska plugga nu!! Skriva två datasidor om databaser som PubMed osv...ni hör hur roligt de låter va!?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0