självklart lever jag.

Ja mina vänner. Jag har ju inte bloggat på några dagar men så blir det ju alltid när jag har praktik!
Är ju på barn- och ungdomshabiliteringen..(kommer inte ihåg om jag skrivit det tidigare men det har jag nog)! Dag in och dag ut träffar jag massa massa sjuka små barn. Ganska tufft men väääldigt intressant! Många är ju såå duktiga fast deras hinder. Vissa har ju mer hinder än andra, men dom flesta kämpor på varje dag! En stor ros ska jag gå till alla föräldrar, pugg dom kan inte ha det lätt alltid! Vissa barn med vissa sjukdomar är ju hur aggressiva som helst, slor och sparkar föräldrarna som kämpar för fullt för att deras barn ska ha det bra! men vissa föräldrar kan inte riktigt släppa taget..behandlar barnen som bebisar hela livet!Dom flesta barnen är ju helt underbara och såå charmiga!!
Så kan de se ut inom barn och undsomshabilitering!! Har ju varit där enbart två dagar, och har gått låånga dagar! Sluat 18.00! Men det finns ju så mkt att se och prova på!
Idag har jag varit i malmö hela eftermiddagen! Haft rulle på stan. Det innebär att en grupp barn träffas som sitter i rullstol. Ledaren är också rullstolsburen och så gör dom massa övningar i stan så barnen blir med aktiva, delaktiga och självständiga i samhället. jag var såå imponerad på alla dessa barnen och ledaren var ju hur bra som helst med dom! Börja nästan gråta vid ett tillfälle för jag blev så rörd, men jag kan inte berätta här! Jag fick ju iaf också en rullstol att sitta i, det är inte lätt kan ni tro! Har bara testat inomhus tidigare men alla dessa trotoaren , kullersten, ojämna ytor osv.!

Helt sinner sjukt vad det kräver, balans, koordination och styrka!

Det börjades med att vi träffades inne på malmö centralstation, och oj vad männiksor tittar på en när man sitter i rullstol! NYfikna SMÅ JÄVLAR!!! Inte konstigt att många barn håller sig inne med sitt funktionshinder om folket kollar så!! Jag blev helt ärligt chockad!! Sen fick vi i uppgift att ta stadsbuss! Jag blev ju något sjukt nervös hur jag skulle komm aupp på den med min stol! Upp gick väll helt okej men det är ganska svårt att luta hela rullstolen bak (själv) och balansera på bakhjulen för att sedan ta sats upp!! fast det gick väll hyffsat ok men av bussen var en annan sak haha! Hade hört att jag skulle ta sats och typ "flyga ut"..jodå det gjorde ju jag! men pang sa det och där låg jag inför 30 personer. Det värsta var ju att alla trodde jag hade nåon slags handikapp så folk börja ju resa sig och komma till mig för hjälp haha, då reste jag mig coh sa lite generat
-ahh det är luugnt, jag kan gå alltså!!haha pinsamt!?

sen åkte vi runder på en skatebord bana, hur mycke upp och nerförs backe, brant som tusan och hööga träskalr! Men oj vad spännande det var och otroligt läskigt! Det krävs så mycket mer än vad man tror!! Alla barnen fick lära sig massa tricks och dom var ju såå glada! Jag blev som sagt helt rörd av hela situationen. Jag fick ju verkligen känna på hur svårt dessa barnen har det i vardagen men ändå blev dom överlyckliga för minsta lilla!

Sen var det dax att rulla hem till staionen igen där ledaren hade parkerat sin bil! Han var ju en snabb man och jag kom efter rullandes med min rullstol i backar och allt! Mina armar var mer eller mindre avsvimmade när vi kom fram till bilen och fyyyy vad trött jag är nu. Alla intryck och allt körandes! Orkar inte ens läsa igenom och kolla hur jag skrivit och stavat, säckert tryckt fel och missat massa bokstäver men jag är som sagt HEEELt slut!

Har bilder att lägga upp, men gissa..orkar inte idag!

Har även massa annat att berätta men ännu en gång, kraften är slut!
Ska dra in mig i duschen nu sen kommer jag förmodligen somna i soffan pang!!

Jonte myra har förresten vunnit en tv, en stor jävel!!haha vet inte riktigt vad vi ska göra med den..har ju redan så stor!!jaja blir nog sälges...får se!

nej, jag rokar inte mer...hejsvej

Bilder från google!

Dom trösklarna vi åkte uppför var mkt höögre!! Men så som killen gör måste alla barnen göra för att komma upp på en buss, fast bussen sänks..helt sjukt!!


MER PENGAR BÖR STATSA PÅ TILLGÄNGLIGHETEN I MILJÖN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0