Äntligen en förklaring.

Under hela mitt liv i skolan har jag, min familj och vissa lärare undrat till och från om jag har dyslexi. Det är aldrig någon lärare som tagit tag i det utan alltid sakt "du har säkert dyslexi". Jag fick en remiss till en utredning  (först nu när jag är 23 år!!)där jag var idag och har äntliget fått bevisat att jag har dyslexi. Många undrar säkert nu varför jag blir så "glad", men detta är en stor lättnad för mig. Under alla år har jag och min syster jämförst av lärare som vi båda har haft. Vilket varit tufft för mig då hon är ett geni. När jag var lite och var på en 4 års kontroll som alla gick på då (vet inte om man gör det fortfarande) så var jag sen i mitt tal, kunde inte uttala vissa bokstäver och lite annat. Fick då gå till en logoped några gånger. Nu har jag och mina föräldrar fått svar på varför, jo dyslexi!
Det är såå skönt att ha det på papper, slippa jobbiga kommentarer varför jag bland annat stavar som ja gör och att jag läser så långsamt.

Men som tur är så sa logopeden att jag var en riktig kämpe i skolan, tack var att jag är en sådan kämpe har jag klarat alla tentor på universitetet, aldrig haft något ig eller liknande! Anledningen till att jag gjorde denna undersökningen var eftersom det alltid varit en fråga ( det var enbart för min egen skull), jag kommer alltså inte "dra nytta" av detta nu genom att be om längre tid på tentor osv, för det är inget jag har behövt än så länge. Däremot kan jag äntligen visa fuck you fingret till alla lärare som har varit så kränkade genom åren. Lärare som skriver kommentarer på tentor "Andrea, du gör onödiga slarvfel. tänk på stavningen" jaha, men det är väll kanske inte så lätt för mig idioter haha!!Nu finns det ÄNTLIGEN en förklaring till att jag läser långsamt, inte förstår alla texter, byter ut bokstäver och ord när jag läser och skriver, har stavfel. Vilken lättnad.
Då kan jag även passa på att erkänna att nästan varje gång jag bloggat har jag kopierat texten  in i word för att se om det är några stavfel innan jag laddar upp inlägget :) kul va, nu kan jag äntligen erkänna sånt utan att skämmas!


En annan sak som gör mig dunderglad idag är att jag klarade den sista salstentan!!Ni vet den jag ville skita i för att farmor dog men bestämmde mig dagen innan att jag börjar plugga och gör den iaf. Jag var alltså inte alls förberedd men klara den ändå! godkännt va 56 och jag fick 57 hahaha! Jag tror att farmor har hjälpt mig ♥


Men till ett litet bekymmer, har en tenta som ska lämnas in imorgon (skriftlig) vi får MAX ha tre sidor, jag har fyra!!haha smart Andrea!!jag har rensat och rensat och rensat i texten, men nää det blir inte tre sidor!!suck! Så jag vet vad jag måste göra ikväll..RENSA!!
Titta sms mig innan om att hon villa öva sminka mig ikväll (hon går ju en sån make up skola nu), hoppas jag hinner!!

nej plugg kallar :) kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0