Igår var det INTE min dag.

( Långt att läsa men säkert ganksa roligt att läsa för er)
Igår had jag tid att blogga men tänkta att det nog inte var en smart idé eftersom mitt liv var nästan ett helvete igår!
Det började redan på natten, jonathan har ju lätt för snarka, de vet jag men de senaste veckorna har de ökat reejääält! Förra natten då börja han med sina sjuka snarkningar och jag blev argare och argare, sat ill honom flera gånger. Då blir Jonathan klart skit sur på mig när JAG VÄCKER HONOM!!! Han säger int eförlåt för att han håller mig vaken!? Jonte mena också på att han int eens somnat än utan att jag inbilla mig att höra han snarka, jo visst..ofta!!

Natten fortsatta med detta tjat och jag blev fortfarande argare och argare, sa till honom och sa till honom!Tillsslut sa jag nog till honom typ 8 gånger att han skulle gå och lägga sig i soffan (klockan var väll typ 02.00, jag skulle upp klockan 06.00)Han reser sig upp några gånger för att lägga sig i soffan och jag pustar ut..men han går MAX ett steg sen lägger han sig igen för då har han GLÖMT vad han ska göra!Så gjorde han flera gånger..
vem vill gissa hur mkt jag koka just då?!? Någon frivillig?

Tillslut tog jag med kudde och mitt täcke för att stampa ut i vardagsrummet...dååå vaknar Jonathan och är sur??undrar vad jag håller på med och att jag ska genast komma och lägga mig igen! Där trodde jag för några sekunder att mitt hjärta skulle sluta att slå!!
Han brydde sig inte så mkt och somna om..där ligger jag i soffan, vrider och vänder mig och såklart hör jag FORTFARANDE Jonte snarka!!!
Jonathan går sedan upp vid fyra/fem tiden för han skulle jobba..kommer då och VÄCKER mig som nyss somnat. Ok, vad tror ni nu han säger då? tror ni att han kommer och väcker mig snällt och säger förlåt?? Jag vaknar nämligen av att någon säger högt, gå nu och lägg dig i sängen!!(han lät sur vilket jag fortfarande inte förstår)Inget förlåt för det blev som det blev eller nått? Här brann jag nästan så arg jag var!!!

Vaknar sen klockan 07.00, hade försovit mig 1 timme..vems fel? Jo jonathans enligt mig!!!
Gör vid mig på en kvart, ja de gick!!Sprang till bussen, sov nästan fortfarande så trött jag var..kommer ner till knutpunkten där jag ska ta tåget, märlker då att jag varit så trött att jag tagit bussen helt för tidigt!Får snällt vänta tre kvart till tåget kommer! Ditter och fryser och ska gå och köpa mig nått varmt att dricka, går in på eh, vad trot ni händer då? jodå i all stress och trötthet har jag glömt plånboken hemma..vems fel? Jo jonathans enligt mig såklart!!

När väl tåget kommer har det tekniska fel och allt vad det nu hade, jag kokar och kokar och börjar ta av mig jacka och grejer..jag lovar jag var helt röd i huvudet så arg jag var!
när jag väl kommer till skolan, lagom sent, svettig och stressd skulle jag skriva b- uppsatsen med min skrivnisse!det var inte heller en tuddag i skolan eftersom vi tyckte olika och sånt..jaja!
Sen ska jag då ta mig hem, är fortfarande skit sur för under tiden i skolan ringde Jonathan, pigg och glad var han..tror ni han nämde något om natten? NEJ!! jag blir ju ännu surare...
Tar tåget hem och väntar på bussen till lägeheten, här har jag sjukt ont i huvudet och somnar nästan stående!Sitter att fjortisgäng en bit bakom mig som skriker och skrattar och är sjukt störiga! Jag vände mig om för att titta vad dom höll på med, då ler den ena fjortisen med ett fult fejk leende och vinkar till mig, säger haajjjee, kul att titta eller!

Jag vände migs snabbt bort, tog tre djupa andetag (ni ska veta att jag är väldigt känslig för småtjejer som dessa)Sen vänder jag mig om, pekar på henne och blänger allt vad jag kan, och frågar henne, om hon sa nått? då vågar hon inte svara och springer snabbt ut med sina vänner och röker!

kommer hem, SOMNAR I SOFFAN!! Jonathan kommer hem efter två timmar, säger fortfarande inget...Han skulle träna med en vän och jag skulle egentligen också få skjuts så jag kunde träna, men jag orkar inte! Jonathan säger att han är hemme vid 18.00 så vi kan äta kvällsmat! Han kommer 19.00 utan att hört av sig så det var tur fan han att jag inte ställt mig och lagat nått!
Han hoppar in i duschen, sätter sig vid datorn, sen sticker han till sin syster som fyllde år. När han sen kommer hem sa han, nu kollar jag fotboll på tv, okej sa jag som satt vid datorn och höll på med lite skolsaker.
Hör du hur han pratar där ute i vardagsrummet, då spelar han pang pang tvspel och pratar med joel och hans komnpisar om vilka gubbar dom ska skjuta ner! Där dööör jag av ilska, säger att han inte ens kan säga nått ord om natten, inget förlåt..har inte fått se han på hela dagen och tänkte att vi kunde se film nu på kvällen tillsammans, vad tror ni han svarar? men va fan Andrea, nu spelar jag!
Tror ni han slutar, nej han spelar vidare..jag går och lägger mig..men är inte trött så vill läsa nått..har inget att läsa så jag läser i en kokbok!!Helt sjukt arg..jonathan kommer in sen, skrattar för jag sitter och läser en kokbok, han lägger sig och somnar direkt! Inte ens ett godnatt kan jag få? Hur mkt bryr han sig i detta förhållande, har tar ju mig verkligen för givet! Natten fortsätter men hans snarkningar.....

och ja..jag är fortfarande skit arg på han!



Kommentarer
Postat av: johanna

Shit vilken dag, men som du skrev var det otroligt roligt att läsa! Han tar dig inte för givet. Jag är nästan säker på att han inte hade någon jävla koll den natten, han sov HELA tiden! Men jag vet, man kokar fan!

2009-12-14 @ 18:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0