Inbillar jag mig eller ska jag vara orolig!?

Nu blir det lite väl privat kanske men jag måste fråga?

Seriöst, jag har lite halft ångest! Får någom månad sedan var min mage inte okej!otroliga smärtor och lite andra saker som jag inte måste ta upp här( har inget med bajs att göra haha)!Nu är det samma sak igen, jag googla lite på symtomen och vad tror ni de står på varje sida? CYSTA!! tror ni jag kan ha en cysta på äggstockarna!? Eller gör jag bara en stor grej av de?
Hmm jag åker till Österrike på måndag och har ingen tid att boka gyn nu innan men försvinner det inte så måste jag nog göra de..
Så nu är min fråga haha, är det någon som läser min blogg som har haft eller har en cysta på äggstockarna :S? Knepig fråga men jag är helt galen!
Vad menas då med cysta? jag läste att man skulle opereras osv, men kan man få barn efter? ja vill ju inte ha barn nu men någon gång i livet så vill jag ju de?
Hmm...Inte kul att gå vara orolig :( Ähh det är vill kaanske en stressig period för mig för att farmor är lite dålig, kanske beror symtomen på de?!!
Var iaf på apoteket idag och STORHANDLA underlivs grejer!! Kändes lagom pinsamt i kassan!!Hon trodde nog jag hade sådär 500 könssjukdomar haha jaja!!Vet egentligen inte varför jag köpte allt de, var nog mest paniken efter jag googlat på symtomen!!Tror knappast tre olika intim tvåler tar bort en evetuella cysta!!

Ähh nu får jag ge mig, det är säkert bara stress eller nått!!

Jaha ska vi prata om något annat nu då?

Idag var jag hemma från skolan, (inte pågrund av "cystan") utan jag hade ont i ryggen..okej jag erkänner..det var nog lite för det har med cysta och grejer haha!!Som jag säkert inte ens har någon!
Har varit på helsingborgsbibliotek, lånat lite böcker till skolan + smygläst lite om cysta haha nää men gud nu börjar det bli pinsamt när jag erkänner allt jag gjort som har med cystor att göra idag!

Jaha vad kan jag annars berätta!
Ikväll ska jag se bonde söker fru och paradis hotell som är ett katastrof tvpogram, men fan vad jag gillar det :D
Jonathan jobbar kväll idag så jag ska snart ta tag i mitt fotbad och njuuuta!
Imorgon eftermiddag ska jag och Jonathan ta båten över till Danmark och sen tåg till köpenhamn för att gå på tivolis julmarknad!Kommer bli sjuuuukt mysigt!

I Måndes var jag och Jontemyra barnvakt till lilla Alma, första timmen satt vi knäppt tysta, våga knappt röra oss och smög och titta på  henne hela tiden, (Nu överdriver jag rejält men visst blir det roligare att läsa då :) Sen börja hon skrika och då får Jonathan lite panik

- Andrea, Andrea...du får lyfta upp henne,jag pallar inte sånt här!! (helt hysterisk) haha
När jag lyfte upp henne från vagnen somna hon ganska snabbt, vakna till lite men somna igen!Vi sa åt henne att hon var väldigt snäll, men då ja då jävlar vakna hon på riktigt!!Stackaren var ju så förkyld också :( Hon fick lite mat och vi gick runder lite i lägenheten, sen fick hon mat igen när hon börja skrika osv! Jag tycker vi skötte oss riktigt bra jag och min Jonathan :) Vi blev lite små svettiga ibland men vi lyckades ända få henne till att somna igen, haha Jonathan sjöng till och med!Fan vad vi höll på där ett tag med sjunga och grejer :D Nej men helt ärligt, vi skötte oss väldigt bra! Johanna, vi är gärna barnvakter igen :D

Usch vad jag är tråkig, inga bilder på bloggen idag men det får det bli en anna dag!
nej nu är det bonde!!kram








Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har haft en kompis som fick en cysta på äggstockarna i höstas. Hon åkte hem efter knappt två dagar på sjukhus och mådde hur bra som helst efter någon dag. Det finns alltid en viss risk att man inte kan få barn i framtiden, men det är inte jätte vanligt. Men hon hade verkligen jätte jätte jätte ont i magen. Och fick åka in akut. Så det är nog ingen fara. Kan vara stress och oro för annat.

Men är du orolig så kolla upp dig, bättre att kolla i god tid så minskar risken för komplikationer om där är något!

2009-12-19 @ 11:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0