Första dagen i skolan avklarad.

Igår var det första dagen i skolan och fyyy vad omotiverad jag var. Har slitit i huset nu så många dagar och när jag satte mig i föreläsningssalen var jag såååå omotiverad. Direkt ska lärarna såklart börja med att tjata om hur mycket vi har att göra..kan man aldrig börja i lugn takt efter ett sommarlov??Jag klarar inte av den starten..för mig tar det lite tid att vakna och komma igång igen! Det var bättre förr när man var liten, då var alltid första veckan helt soft efter sommarlovet!Men nu???usch jobbigt. Många i klassen hade redan för två veckor sedan börjat beställa böcker till terminen och börjat läsa!!jag får panik..varför börjar dom när vi har två veckor kvar på sommarlovet?? Igår efter skolan gick jag in på facebook, direkt läser jag status uppdateringar från folk i klassen hur dom letar artiklar, läser tjocka äckliga böcker på engeslka osv osv....hur orkar dom???

Men samtidigt blev jag väääldigt glad igår :) Jag gick och hämta mina två tentor som jag gjorde precis innan sommaren. När jag är påväg dit möter jag två i klassen som verkligen pluggar 24 timmar om dagen!!!Dom är sånna skit smarta och flitiga som börjar plugga till tentor åratal innan tentan börjar, igår satt dom och läste böcker på rasten :O?? Ja, som sagt gick jag till tentorna med dom och tyckte det kändes lite halv störigt eftersom dom bara ville vänta in och höra vad alla fick. Alla vi tre var godkända men självklart ville ju dom jämföra sig och skyta lite....men!!!JAG FICK HÖGRE POÄNG ÄN DOM!! Så iblnad behöver man inte stressa ihjäl sig och börja plugga och läsa direkt efter ett sommarlov :) Så jag går min egen väg och slappar ett tag till ;) hihi

Idag har jag lektion mellan 13.00 och 15.00..lönt!!Som sagt orken och motivationen är för tillfället på semester fortfarande!!Efter skolan ska jag och jontemyra välja de sista tapeterna på Mats jobb!Allt har löst sig..så skönt!!Polackerna är bortblåsta och Mats (jontes pappa) lyckades ta tjänstledigt i en månad för att hjälpa till med renoveringen!
Det kommer bli sååå fint!

Nu kallar duschen!Vi hörs senare :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0