Sanningen och inget annat!!

Jag har inte bloggat eftersom jag och Jonathan är fullt upp i vårt projekt..projket renovering haha!Nu ska jag berätta för er som undrar..har ju hört att det har gått massa ryckten och folk har snackat lite hit och dit så som du brukar vara när det gäller mitt och jontes långa förhållande..... Nu får ni svaret så ni slipper fundera och snacka :)

Ja, det stämmer..jag och Jonathan ska flytta ifrån vår lägenhet. Den 1 oktober så lämna över nycklarna till de nya ägarna av vår lägenhet. Vart ska vi ta vägen då? Det ska jag berätta nu...

Sedan flera månader tillbaka har jag och Jonathan kollat på hemnet OSV efter något nytt, vi har snart bått här i tre år och kände att något nytt skulle vara kul. Denna lägenheten har varit en perfekt första lägenhet och vi gjorde den riktigt fräch och fin med att måla, tapeter och möbler. Men vi kände som sagt för något nytt. Och många som säger att det är kaos på ragnvalla men bråk och invadrare osv osv osv..ni har fel!! Här är så lugnt så lugnt, aldrig varit med om något bråk..invadrare finns här inte heller där vi bor om nu någon skulle störa sig på de...!Däremot finns det mer skit högre upp i området..men vi bor längst ner och inte märkt av något. Så flytten beror inte på något sått som det också har snackats om..!!

Hyres lägenhet är svårt att hitta i Hlesingborg därför kollade vi lite smått på köpes..samtidigt sa vi att det inte var lönt att flytta innan min utbildning är klar (i januari) för då skulle vi veta mer om vad jag har fått jobb. Vi tänkte även då på att vå båda skulle fylla 24 år och hur lönt det skulle vara att flytta till en lägenhet om man ändå vill ha hus kanske 1- 2 år seanre!!? Så vi tittade lite på radhus och annat också om vi då skulle flytta när vi var 24 år. Mest drömmde oss bort. Vi leta och leta, var till och med på två visningar men vi hitta inget bra. Allt är ju sååå dyrt tänkte vi!! Men vi chilla mest runt och bara titta.

Sen en dag i i våras meddans jag var på praktik ringde Jontes pappa till honom. Det var nämligen så att Jonathans farmor hade fått en lägenhet och skulle flytta från huset. Han undra om vi kunde tänka oss flytta dit.

I början blev det väldigt bökigt för mig och Jonathan, allt kom så fort..inget vi hade räknat med. Vi blev väldigt glada för vi eventuellt kunde flytta tidigare än planerat...Samtidigt blev vi lite rädda, de där med hus de var ju stort...haha!! De som kändes jobbigt för oss båda i början var ju även att Johanna och Johan en gång hade tankarna att ta över de huset, men dom hade en månad innan jontes pappa ringt köpt ett hus. Så dom var inte intressareda längre..Därför fick vå frågan.

Eftersom vi båda blev osäkra på att flytta till ett stort hus och jag fortfarande pluggar och inte har husekonomi så visste vi först inte vilket beslut som skulle tas. Vi tänkte även på att det var ett gamalt hus och att det fanns mycket vi ville göra och ändra!

Vi fick erbjudandet att få prova på att bo i huset, att hyra det för två år så fick fick se hur det kändes att bo i hus. Efter veckor av funderandes, sömnlösa nätter (för min del iaf haha) Så tog vi ett beslut. Vi ska nu flytta dit, prova på hur det känns. Mats sa (jontes pappa) Att om det inte känns bra får vi flytta därifrån när vi vill. Det är alltså Mats som äger huset och vi hyr det av honom. Alltså vi ska inte blir husägare som vissa tror. Vi ska flytta till ett hus som vi hyr för en billig peng.

Jag erkänner att jag var skeptiskt till detta länge, medans jonte belv överglad direkt. men jag inser att vi gjorde rätt, vi tog rätt beslut. En sån har möjlighet kan man inte tacka nej till..det är en chans som aldrig kommer igen! Och varför skulle vi inte klara det?

Huset betyder väldigt mycket för Jonathans familj, därför vill dem att det ska gå inom familjen. Det är ett jättefint hus, mycket potential och ligger i ett bra område. jag kommer ha nära till tåget om jag måste pendla i famtiden. Huset har en källare med bland annat bastu och sen två plan till. Vi kommer alltså ha ett hus på tre plan och kommer nog gå vilse eller inte hitta varandra. HAHAH! Nu har vi börjat riva tepeter i huset, bort med "räfflade" väggar och dit med släta. Imorgon kommer det polacker och hjälper till haha, väldigt komiskt detta!!Vi har fullt upp och det går frammåt. Det är faktiskt rikgit roligt att riva tapeter :) Det trodde jag aldrig!!
Så så är det, vi ska till flytta till hus men är inga husägare. Just nu känns det toppen!

Sen till en annas sak, när jag och jonte hade varit tillsammans i fyra/fem år blev vi förvirrade på hur länge det egentligen var...vi sa då att vi säger fyra år..vi tyckte det lät bättre än fem när vi var så unga haha! För någon dag sedan i bilen börja vi snacka om när vi blev tillsammans..vi räkna då och snacka minnen och kom fram till att vi inte har varit tillsammans i över 7 år som vi sagt nu..utan över 8 år!! Så vissa, glädj er åt det och ni andra..stör er på det!!



puss hej!




Kommentarer
Postat av: Malin

Ni kommer klara det galant och skit i om någon säger något annat!! Jag ser fram emot grillad kylling den 2 oktober ;)

2010-08-24 @ 19:12:02
Postat av: Andrea

Haha du är söt Malin!Ses i övermorgon :)

2010-08-24 @ 19:14:37
URL: http://livetsomandrea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0