Sverige.

Nu är vi hemma igen, kom hem igår kväll kockan 22.00! Efter många timmars bilkörande. Det blev ju lite stressigt innan vi åkte och jag hann ju inte blogga de jag hade tänkt. jag hat haft tillgång till internet och data under dessa 10 dagarna men inte haft någon större lust att blogga. Nu sitter jag med lite smått ångest för jag har så mycket att berätta och visa er om vår resa..vet knappt vart jag ska börja! För er som inte har förstått var jag har varit så har jag och Jonathan varit i Österrike. Dels i familjens lägenhet som ligger centralt i österrikes huvudstad i wien. Vi har även varit i farmors hus i wegscheid, en by som ligger i en dal med underbar natur. Bilder kommer!
Under hela vår semester tid i Österrike har vi haft vackert väder, Offtast över 30 grader. I wien hade vi nog ca 36 grader..det var nästan för mycket ibland haha! Jag och jonathan har haft fullt upp hela tiden med massa olika aktiviteter. Jag har bland annat vandrat, cyklat 8 mil runt en sjö och vinodlingar, shoppat lite, åkt båt, varit på fest, druckit alkohol i massor, skrattat, gråtit osv osv.

Dom första bilderna kommer snart...(måste dela upp det eftersom jag har ca 300 bilder att visa er + filmer).

Självklart har inte allt varit frid och fröjd för mig denna gången. Var i huset första gången efter farmors bortgång. Hela resan ner hade jag en klump i magen och ville helst bara vända, när vi kom fram och mötte mamma och pappa i de tomma huset brast allt såklart för mig. det var så tomt, ingen katt, ingen farmor som satt och vänta på mig. Många av hennes grejer var borta, kläder, möbler osv osv. Dom hade ändrat om en del så jag var helt förvirrad först. Såklart har vi sparat massvis med saker som påminner om farmor, det är ju hennes hus som vi var i. Fina bilder hängde i köket på henne och mamma hade hittat en tavla som jag målat till henne när jag var 8 år. Jag hade målat en stor regnbåge med frukter runt omkring, i mitten stod det, "I love Oma"

usch vad jobbigt det är att hon inte finns mer!



Världens bästa farmor som gjorde allt för hennes barn och barnbarn..och vi för henne såklart! Någon snällare människa kommer man aldrig mer kunna finna. Hon var det bästa i vår familj! Älskade lilla Oma ♥




Kommentarer
Postat av: EN KÄRLEKSSAGA: UNGA FÖRÄLDRAR TILL TVÅ PRINSESSOR!

Åh, tack så mkt! På vårat väggord som vi har i hallen står det: "De vackraste sakerna i livet kan man inte se eller ta på. De finns i hjärtat!" Så himla bra och sant ju! =)

2010-08-19 @ 21:21:38
URL: http://enkarlekssaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0