Det är/ har varit ingen bra dag för mig idag.

Idag är jag sur, ledsen, arg, deppi och allmänt irreterad! Morgonen började hur mysig som helst men sen blev det en explosion eller nått och efter de har jag bara haft otur hela dagen. Blir inte heller bättre av att jag har massa mensvärk idag + att idag är det min "krockdag". kan inte fatta att det redan är två år sedan jag krocka precis idag. usch usch!

Anledningen till att jag fick ett dampanfall på Jonathan idag ska jag berätta nu.
Vi fyllde ju båda år i januari och brukar då slå ihop våra kalas eftersom det bara skiljer 24 dagar imellan. Redan i december börja jag planera inför detta haha!Jonathan visa inte så stort intresse men det är klart, jag var väll lite tidig med mina planer. Jqag planerade datum, mat, vilka vi skulle låna stolar och bord av osv osv..Jonathan strunta i att bry sig. Sedan dog ju min lilla farmor vilket gjorde att vi sköt på hela kalaset. Pappa stannade längre i Österrike för att fixa allt med farmor osv, vilket också gjorde att vi fick skjuta på det igen. Sen var det dop för Alma och helgen efter kom min syster hem från Indonesien. Då var vi inne i februari och hela min familj var sammlad. Jag börja planera på nytt, ringde fortfarande runder för att fråga om stolar. Läste igenom massa recept osv. Blir mycket att fixa när vi blir ca 20 personer i en 3:a. Jag bestämde mig för ett datum som passade hela min familj bra, men tyvärr inte Jontes familj. Helgen efter fyllde min pappa år så då kunde vi inte heller. Näst helg jobbar Jonathan så då kan vi inte heller haha! jag fortsatta ed mina planer om förrätt och hur jag skulle duka osv (jag vet, jag blir galen av sånt här). Jonathan fortsätte att inte bry sig vilket såklart gjorde mig mer och mer arg. När jag äntligen hittat ett perfekt datum då hela min familj kunde och Jonathan var ledig var det bara att höra med Jonathans familj. Eftersom jag har haft så mycket nu med skola,praktik, tentor osv, så bad jag Jonathan om en tjänst. Vilket var att fråga sin släkt om den 6 mars. Han sa då att han skulle göra de varje dag. När jag tillslut hade tjatat tillräckligt sa han att han hade frågat dem och de gick bra. Puhh jag kunde andas ut! Fortsatta med mina planer om varmrätt haha!Jonathan brydde sig inte när jag visa honom alla mina recept! Tillslut skrev jag till jonathan syster om den 6 mars, tänkte ifall dom missat det. Hon visste tydligen inget och sur blev jag ju på jonathan (detta var för någon dag sedan). Jag sa till honom att nu skulle han fan skärpa sig och ringa till sin släkt och fråga angående den 6 mars. Min syster fick ju hoppa över saker den kvällen bara för vårt kalas haha stackars henne. Iaf dagarna gick och idag ringde telefonen. Det var Jonathans moster som undra om vi kunde komma på kalas till dom den 6 mars. Ja, där dog jag för några sekunder. Jonathan hade inte frågat dom. Nervös som han blev sa han JA, vi kan komma..inga planer alls!! Näähäää skrek jag. (har börja jag få damp på honom och var helt röd i huvudet så arg jag var). Jonathan ringde till sin mamma och fråga om råd haha! Jonathan fick ringde till mina föräldrar och berätta att han klantat till sig och att det inte blev den 6 mars. Då var det bara att leta nytt datum IGEn. Men jag vägrade att leta datum. Jonathan satt i ett hörn i soffan med sitt schema i handen och såg livrädd ut för mig. Han hittade ett datum men då var mina föräldar i Österrike (åker dit till påsken). Tillslut hitta han ett datum, 10 april blir det gott folk!! Hela min släkt skratta och även hans, jag kände hur jag koka mer och mer när dom fråga om det blir kalas i år eller nästa år och att dom skratta åt oss. Jag blev helt fötvivlad då jag har lagt ner så mkt energi på detta haha! ja men har iaf bestämt mig förr att jag inte ska planera mer, det ska Jonathan göra!!! NU BLIR DET DEN 10 APRIL!!! så ska fortsätta jaga stolar eller nää det ska jag INTE, nu får jonte göre de...(ja ni hör hur arg jag är haha)!!

jaha det var första delen på besvikelse och ilska idag. Satte mig sedan vid dator och gick in på facebook. Loggas alltid in automatiskt och såg då att jag fått ett mail. det var från en tjej jag inte viste vem de va. Såg då att jag råka vara inne på Jontes facebook men blev ju allt för nyfiken på vad detta var för hemliga mail. Jag tänkte att jag kunde ju titta lite smått eftersom jag ändå var så sur då på han. Ja då hade denna fjällan skrivit till honom att MIN Jonathan alltid varit hennes ögonsten...Där dog jag IGEN!!! Hon undra om Jonathan kom ihåg henne för dom hade gått på samma skola som små! Jonathan den jäveln hade svarat: Joo det är klart jag minns dig, har alltid undrat vart du tagit vägen. Jag fortsätte att dö där i en evighet! Arg som jag blev slängde jag upp dörren där Jonathan fortfarande stod och skämdes haha! Frågade vem fan den tjejen var och Jonathan fick då förklara sig vilket gjorde att jag skämdes eftersom det inte alls var som jag hae fattat det!haha jag lång historia :) det kom fram till att denna tjejen och Jonathan var tillsammans i några dagar på förskolan. De gick sedan på samma skola i några år innan hon flyttade till göteborg, hon har nu två barn och är lika gamal som oss ..vissa har bråttom! När jonathan visade några fler mail så såg jag ju att det inte vår någon flirtgrej utan dom bara snacka helt normalt om skolan och jobb osv. Jag kunde lugna mig lite!

Jaha sedan har det bara varit mer otur resten av dagen..Jonte krocka med volvon osv. är det inte kosntigt att han också krocka på precis samma datum som jag ??!

Nu hoppas jag på¨en bättre kväll med bättre humör!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0