Ibland blir det bara för mycket!

Just nu befinner jag muig i en period i livet där jag känner att det blir för mycket. Usch! Jag som trodde att jag skulle slippa min höstdepperation detta året. Men jag är glad för att den kommer extra sent detta året!Du kanske den försvinner snabbare? Hoppas!

För det första så går det inte alls bra med vår kandidatuppsats och vi är Jättrestressad och båda mår skit för de (sandra som jag skriver med)! Vi hade jättebra flyt ibörjan och låg väldigt långt fram i processen. Helt plötsligt vände sig allt och vi har haft jätteotur med vår mellan hand och våra deltagare i studien. Allt som var så bra innan!
Så jag är jättestressad i skolan ochmår skit för de. Anledningen till att vi är så frustrerade är för att vi är i ett stadium i vår uppsats där vi inte kan påskynda det eller påverka det pånågot vis!Väldigt jobbigt. Alltså inre stress på hög nivå! Var snälla och håll tummarna för oss för vi behöver verkligen det!

En annan stress: Eftersom allt är bökit i skolan är man just nu så trött på hela grejen med utbildning. Till och med att börja söka jobb är inte lika intressant mer. Men allt löser sig, jag måste tänka så!

En annan sak som är jobbigt för mig just nu är att jag är så otroligt mycket ensam. Jonathan och jag har "jobbat" olika mycke den senaste tiden och på kvällarna har han varit iväg på amssa grejer vilket gjort att jag varit själv. Om jag tänker efter är det nog inte mer han har varit iväg på än han brukar men jag har själv inte kunnat vara iväg då jag har plugget att tänka på. Därför blir det att jag sitter själkv hemma med alla böcker och grejer. Sen är det ju också nästan bara självstuier nu så man är hemma från skolan och pluggar om dagarna!usch ja..! I detta huset känner jag mig då OTROLIGT liten och ensam...

Sen har ju även mina föräldrar haft inbrott i huset igen. Jag tycker såå synd om dom. Alla dessa telefon samtal till försäkringar och hit och dit till polisstationen får dom börja med igen. Det gick enabrt en månad imellan. Jag vill ju så gärna hjälpa dom!!Men fan jag har så mycket annat jag måste fokusera på!

Sen detta med huset. Jag älskar att bo i hus, det är helt underbart att slippa allt som har med lägenhet att göra. Igår skulle vi äntligen få vår nya vask instalerad i vårt lilla badrum. Den gamla vasken kom bort och det känns underbart, men när vasken kom bort såg man att det krävdes rengöring, putsning och målning innan den nya vasken kan komma in. Så nu ska jag även lägga min stressade tid och energi på att starta renoveringsprojekt igen. Jonathan såg på mig att jag blev helt knäckt igår och sa att han självklart skulle fixa det själv så att jag kunde lägga enrgin på uppsatsen, jobbsökning och allt annats skit! Men jag kan absolut inte begära att han ska göra det själv, så självklart kommer jag hjälpa honom...!Nu kommer den nya vasken sättas in på onsdag. Så vi lever utan vask ett tag och får tvätta händera iköket haha :)

Ja det jag fruktar mest över är ju nog Julen. Min allra första jul i hela mitt lvi utan farmor. Ångest kryper närmare och jag vill inte fira någon jul detta året!Vi gjorde det knappt heller förra året eftersom farmor var så svag då men alla minnen detta året kommer vara på förra. Hon var så svag!Att se henne så gjorde riktigt ont i hjärtat och hon ville verkligen inte släppa taget om oss, det märkte vi tydligt! Farmor lilla, så mycket glädje och kärlek du gav oss alla!

Idag har jag en hel del att plugga, fixa i huset och hjälpa till och fixa efter inbrottet! Just de ja, mitt cv och personliga brev ska också iväg. Jag vet att det var något mer men jag har glömt det just nu och bara de ger mig ångest..!

Prata med mamma på skype igår, behövligt!Jag behöver mycket stöd just nu känner jag eftersom allt blir för mycket för mig just nu! Jag hatar att känna mig stressad :(

Ikväll är det nått grejs på väla och visst skulle de vara kul att åka dit för att kunna slappna av med vänner!Vi får se hur mycket jag hinner idag. Hinner jag inte de jag planerat så finns det ingen möjlighet för mig att följa med!

Nu plugg! ohh ja, jag ska fira med hur mycket tre apor som helst den 14 jkanuari då jag äntligen slipper pluggstress :) Jihhoo bara av att skriva de får jag ett leende på läpparna!



Här ser ni bilder på den hemska vasken som äntligen är borta :) Det kommer bli super fint när vår nya vita, fyrkantiga vask är inne och när allt är ny målat och  klart :)




Nej nu ska jag sluta gnälla, allt kommer bli jättebra!!Det vet jag!!Jag önskar er en bra dag!Kram


Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 34

Taack, så gullig du är!! :D

2010-11-21 @ 22:30:11
URL: http://madeleines.se
Postat av: Madde

Inte undra på att du är deprimerad, hoppas du ändå kan få ro och försöka tänka att det blir inte bättre för att du går och oroar dig för alla grejer och måsten, styrkekram till D

2010-11-22 @ 11:41:44
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0