Min helg.

Hej finingar. Nu får de höra lite av min helg :)

Fredag: Dagen har jag berättat om i mitt förra inlägg. Kvällen bjöd sedan på supermys med mina finaste vänner. Malin, Ida och Tina!Vi träffades hos Tina och gick sedan till Cardinal där vi hade bokat bord. Vi åt från kryssmenyn förutom Malin som tog en vegetraisk variant (för er som är intresserade haha). Det blev som vanligt mycke skratt och mycket skitsnack. När vi var VÄLDIGT mätta och belåtna vandrade vi mot Tina. Innan Tina köpte vi godis med oss hem :). Sen mös vi, kolla Idol och hade jätte mysigt. När klockan blev mycket åkte vi alla hem eftersom Tina skulle jobba tidigt dagen efter. När jag kom hem var det fullt ös här hemma. Öl och tvspel. Jag var social i soffan ett tag innan jag somna inför alla haha. Så jag gick in och la mig. Vid 03.00 gick killarna hem och jag och jonte somna gott i sängen.

Lördag: Mitt gull och jag hade ÄNTLIGEN en HEL lördag för oss själva. När hade vi de senast? Vi åt en mysig frukost, gjorde i ordning oss och körde sedan till ekeby möbelaffär. Kollade på hall möbler och vår älskade liggfotölj :) När vi kom hem åt vi mackor och fixade lite här hemma. Städ och små plock blev de. På kvällen sedan var vi "hundvakt" åt Santoz. SÅ vi gick en lång promenad i mörkret. En och en halv time blev det. Kallt med mysigt. Sen kolla vi film och jag somna mitt i filmen..som vanligt!

Söndag: Jonte och jag gick upp vid 08.00 tiden och han körde sedan till jobb. Jag gjorde vid mig för dagens planer som var....KYRKAN!! Ja tro det eller ej..! Jag och min svägerska hade lovat deras farmor och mormor att följa med på gudtjänst i kyrkan och sedan äta middag tillsammans med dom och resten av gänget i kyrkan. Dett eftersom flera stycken hade fyllt år. Jonathan farmor har blivit 80  år och mormorn 85 år. Haha det var en fruktansvärd kör som sjöng i kyrkan och tyvärr förföljde de oss till samlingsalen där de fortsatra sjunga. Vi fyra hade lite svårt att hålla oss för skratt!
När jag kom hem efter 5 timmar med präst och gänget så tog jag det mest bara lungt. Kände mig lite konstig och yr. Sen kom Jontemyra hem och vi började med maten. Lagade fläskfile.
Efter maten blev jag magsjuk?! eller nått. Vet inte om det var från maten på dagen då potatissalladen var mer grå en någon annan färg? eller var det fläskfilen? Jonte mådde ju bra. Jaja efter ett antal toa besök så la vi oss. Min mage kurra och lät som trpoicariets alla djud haha.

På morgonen idag var min mage fortfarande knepig så jag fick stanna hemma från skolan. Störigt då vi hade en obligatorisk dag. Så nu kommer jag får göra en exta uppgift och dom brukar ju tyvärr inte bli så roliga.

Jaja, nu ska jag fortsätta vila ett tag till och sen plugga.

Här är lite bilder från när vi fira Jonathans farmor för någon månad sedan.

Jag slog in hennes present som var en radio till hennes kök :)


Johanna och lilla Alma



Jontes söta kusin Felix :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0