Min vardag!?

Helluu bloggen!

Jag vet att bloggen har blivit väldigt lidande de senaste månaderna. Men den måste tyvärr väljas bort du jag har fulölt upp i huset och försöker kombinera mitt plugg med det. Inte det lkättaste kan jag tala om :(!! Men snart hoppas jag att jag kan njuta av att bo i hus och att jag och Jonte ÄNTLIGEN får lite egentid och lung och ro UTAN att fixa. Eftersom vi ofta kommer hem sent så fixar man lite varje dag...och det HATAR jag!!Vill egetnligen bara ta ledigt från skolan så man blir klar här hemma haha!!Jonte har iaf just nu fixat klart med sladdar och skit i vardagsrummet. Så de vi har kvar är två taklampor som ska upp, en i vardagsrummet och en i "matsalen". Sen har vi inte kunnat hänga in våra kläder än då hallen fortfarande håller på att renoveras. Vi hade ju tankarna att inreda ett klädrum på ovanvånigen men har beslutat att detta huset är så pass stort så att vi bara befinner oss på mellanplan och källare för tvätt och dusch. Sen är det fortfarande möbler kvar från jontes farmor i både källare och ovanplan.
Med tanke att hallen renoveras (är snart klar och snyggt blir det :) så har vi inte kunnat hänga in våra kläder som sagt, vilket börjar bli en ANING tröttsamt haha. Det är inte lite kläder jag har och varje morgon stressar jag igenom kartong efter kartong för att hitta något hyffsat att ha på mig. Ibland kan det bli en väldigt rolig kombination känns det som!!! Men det bjuder jag på för tillfället!!
Ska bli skönt när kläderna hänger inne och allt är klart!Då kan vi ätligen börja njuta avatt bo i hus :)

Idag har jag haft en otursmorgon mina vänner. Vakna av att jag försov mig, stressa lite men tänkta sedanatt det var ju chill, tåget går ju inte förän senare an vad jag trodde. Fem minuter innan tåget går kom jag på attdet inte alls gick den tiden jag trodde eftersom jag inte längre tar tåget från knutpunkten. Så jag hoppar in i bilen och kör som en dåre till stationen. Hittar såklart ingen parkering på nära håll och meddans tåget rullar in på stationen håller jag på att parkera. Jag sprang sedan som en dåre och måste sätt väldigt rolig ut!!Såklart missar jag tåget... glömde även både matlådan hemma och tog med fel böcker till skolan!!jaja så jagsatt och vänta på nästa tåg och kände mig allmänt snurrig efter morgonen. Mitt nästa tåg var försenat...sen när det väl kom var det så mycket folk att jag fick stå..suck. Kommer fram i lund och skyndar upp mot skolan (tar ca 20 min att gå). På vägen upp trampar jag i hundskit och trodde jag skulle börja gråta i några sekunder då jag redan var så sen. In kom jag sedan i klassen och alla glodde..jag var svettig, visste knappt vad jag hade på mig, håret var knappt borstat OCH jag luktade hundskit.
Men annars har dagen varit som vanligt haha!
Efterskolan unnan jag mig en skön stund hos frisören. Det behövdes kan jag lova och det var såå skönt att prata av sig. Hon har nämligen också flyttat till hus precis. Jag klippte rak lugg igen, tog en bit på längden och färga det mörkt. Det blev helt sinnesjukt snyggt haha!

Oj vad långt detta inlägget blev :S ingen kommer nog palla läsa. Inte ens jag pallar läsa om jag stavat rätt eller fel i inlägget. Nu ska jag plugga sen laga mat (blir sen mat idag, vi hinner inte innan), jonte fixar och sen ska jag också fixa i huset.

Jag saknar lugn och ro, ett färdigt hus, egentid med Jonathan och saknar mina vänner helt sjuktmycket som jag int ehunnit träffa på ett tag :(

Obs! Har 1889003 bilder sommåste läggas upp en dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0