God morgon, jag har en plan!

Idag är jag ledig och som vanligt vaknar jag då klockan 07.00, sött ju :/!! Sen jobbar jag fem dagar uutaan någon ledighet :( Men det blir fina pengar. Idag ska jag och min man till hans pappas jobb och fixa lite färg till väggarna i vardagsrummet :) så jag ser på klockan att det är ganska bråttom att sticka nu haha :) Men jag hinner ett sanbbt inlägg ju:P

Tjejer och killar, jag har en plan!! En plan som jag kom på klockan sju på morgonen när jag inte kunde sova hahaha. Som ni alla vet är min pappa från Österrike och attt min farmor bor där :) Så jag är tvåspråkig, redan sen blöjåldern! Att kunna två språk är ju perfekt och de ska mina barn också kunna någon gång (lät som jag hade barn, men de har jag icke!!)
Så vet ni vad!?! haha detta är så kul..jag Andrea ska vara sååå snäll att jag ska lära mina bloggläsare tyska!HAHAH fyy va braaa jag är!!
Jo, de är sant!! I varje inlägg ska de stå lite ord/ meningar/låtar som jag då skriver på svenska och översätter till tyska :D och då ska ni kära läasre sitta där hemma och öva in detta, hängerna ni med :)? Det kommer bli sjuukt kul, för tyska låter ju ganska roligt säger alla men jag hör ju inte de eftersom tyska och svenska låter helt normalt för mig.

Jag ska visa nu hur de kommer gå till, så sitt nu och läs detta högt och berätta det för era vänner, familj och partner så de också lär sig :)


Potatis = Kartoffel

Jag är trött och måste sova = Ich bin müde und muss schlafen

Idag är det fint väder = Heute ist schönes Wetter

Senap = Senf

En ko = Eine Kuh

Det luktar griskött = Es riecht wie Schweinefleisch

Vitlök = Knoblauch

HAHA va tycks!? sjukt roligt tycker jag, vet inte om jag ska ha flera ord och meningar som idag eller om jag ska ha dagens ord!! Ni kommer skratta ihjäl er om ni säger detta till folk ni känner :D Roligt värre!!

Ni kommer lära er tyska på noll tid tack vare mig :)



Underbat fina össterike, här bor min farmor!!



Man får mat för 20 personer, men detta är till EN!!



Man kan vandra, åka skidor och andas in underbar alpluft!! Här på bilden ser ni sjön jag alltid badar i!


Nä måste sticka,Hoppas ni gilla min idée!? öva nu ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0