Massa bilder från Österrike :)

För ni som inte vet är min pappa från Österrike och min farmor bor där bland berg och härlig miljö!Min farmor kan bara tyska så redan som barn kunde jag två språk flytande :) Jag har i hela mitt liv åkt dit varje sommar och vinter. När min farmor var friskara, piggare och yngre åkte hon även till oss. Men nu får man tyvärr nöja sig med att bara se henne två gånger per år. Hon bor i en liten by, Wegscheid. Byn har 60 invånare haha och min farmor är äldst av alla :) 88 år. Byn är en dal med berg runt omkring, blåser aldrig i den byn! Alltid vindstilla. Genom hela byn , precis vid vårat hur finns de en stor flod/bäck/ å eller nått sånt som heter kamp. Alla hus har olika färger  och hela byn ser så glad och färgglad ut :) vårat hur är gult. Ja nu ska jag inte babbla mer, bara en sak till. Jag älskar att jag även fått växa upp i Österrike, och att de har varit en del av mitt liv och min uppväxt...Jag älskar Österrike..

Njut!!



Något jag växt upp med....Schnitzel :D

Farmor i roligt förkläde haha



Storasyster Theresa

De va rejält högvatten i kamp..vårat hu sligger där inne till höger (syns ej)

Syrran och jag på promenix i byn

lite av wegscheid

ett hus i byn som jag tycker är dunder mysigt!!

Theresa

Ett nybyggt hus i byn, nu kanske vi har 62 invånare :D

Farmor har fått fnatt i hatt haha som vi skratta!

Mamma :)

farmor med sin katt maxi :) som betyder allt för henne!!

lite berg och klippor runt wegscheid

Wegscheid är så vackert

Sjön stausee på morgonen!Ligger en bit från oss,här har vi alltid badat och åkt trampbåt

speglar sig så fint :)



På långpromenad i byn



Jag och min bästa :)

puss



innan fest

Min barndomsvän Verena och mamma

syrran pressar vid stausee

jag osminkad och lökig av värmen haha

Theresa läser

den bjuder jag på haha

Familjen var på utflykt







vi skulle upp på berget Ötscher- 2000 meter nått. Liften upp var sjuktbrant :S



50 meter från marken satt man i denna lift, trodde jag skulle dö...

haha mamma o pappa



Man ser inte riktigt dom höga bergen bakom målnen på bild :(









"lite" skidbackar

tuff farmor

byfest i alteburg i ett patytält, sjukt kul hade vi!! Alla åldrar och vi dansa natten lång!

:D

haha verenas killkompis mådde sjukt dåligt..





mys

Den bästa jag har och en av de allra viktigaste i mitt liv.



Mamma hos grannarna

fiskar på väggen med pappas hjälp..

Nu orkar jag inte mer hahaha, kommer fler bilder en annan dag från mammas kamera!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0