Fullt upp.

Hej kompisar!
Jag har ju inte skrivt på någon dag men har haft långa dagar på praktiken, men är ju därför ledig på fredag så de ska bli skönt, ska väll få en del plugg gjort och sen på kvällen blir de tjejkväll igen! Jag gör massa skoj på praktiken, olika bedömningar som hand/arm status där jag mäter handstyrka, taktil gnosis, kollar funktion och rörlighet i de olika lederna och musklerna, sedan gör jag även kognitiva bedömningar, ADL observationer, för ankomst- samtal, följer med på vårdplanering för patienterna, är med på ronden med alla läkarna och ger läkarna infomation om patienterna, skriver massa journal om patienternas hälsa/funktion, gör köksbedömningar, övar att få igång skrivförmågan igen och tankeprocessen med olika små uppgifter och mycket mycket mer. Jag känner mig så duktig och klappar mig just nu på axeln :) Varje dag då jag lär mig något nytt tänker jag att detta ska jag visa för farmor och detta kommer hon tycka om. Har henne i huvudet hela tiden ♥!
Nu blir det idol gott folk och det bjuds till och med på en godispåse här hemma, det var inte igår!
Trevlig kväll på er!









Tårarna ligger nära nu..Jag saknar min farmor så mycket att det gör riktigt ont. Längtar så till julen nu, då får jag se henne en hel vecka. Förstår inte varför ni som har en farmor nära inte besökare henne oftare än vad ni gör. Hade jag haft min farmor i Sverige eller om jag hade bott i Österrike hade jag varit hos min farmor VAAAAARRRJE dag. Finns ingen bättre människa än min farmor, lilla Hilda på 88 år :) Jag  fruktar för den dagen då jag aldrig mer kommer se henne, usch usch hemska tanke! Jag kommer ju sörja i åratal!
Ohh vad jag älskar min farmor, hon är verkligen världens bästa farmor och den människan som ligger högst på min idol lista!!

Kommentarer
Postat av: matilda

:(

2009-09-30 @ 21:56:03
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Leia

Praktiserar du med äldre? =)

2009-10-01 @ 12:44:48
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0