Lyckligast på jorden?!

Hmm ja..vem vet!?
Igår ringde klockan 06.00, kände meg smått nervös för nu va de dags att grillas tänkte jag haha. Min första praktikdag. Jag är ju undersköterska sedan innan så patientkontakt är jag inte nervös för :) men arbetsterapi är helt nya utmaningar för mig. Min förra praktikperiod gick bra och jaf fick mycket ansvar fort (eftersom jag då har tidigare erfarenheter) Men dettA är vår första fem veckors praktik, där vi skulle ha massa massa massa ansvar. Oj vad det pirra i min mage när jag var på väg till Ängeholm.
Såklart skulle jag sitta på en mini utbildning innan jag skulle träffa min handledare. Det var då jag som var på utbildningen och 10 andra FJORTISAR SOM SKULLE VÄLJA GYMNASIUM!!! alla som känner mig vet att jag har svårt för dessa små spända knattar!! ja dom blängde ju och stöka och håll på, stackars tanten som föreläste blev helt nervös för dessa idioterna. Sen när du fick reda på att jag gick på universitet blev de helt imponerade och höll sig lugna haha!

När jag äl kom till min hanledare ser jag att det var en ung pigg tjej, 25 år och jättetrevlig. Hur skönt som helst!
De hade fixat ett eget skrivbord till mig på arbetsterapikontoret, plockat blommor, och skrivit en fin och stor skylt, VÄLKOMMEN ANDREA!! haha jag börja nästa gråta men fick ju hålla mig :)
fick träffa massa snälla patienter, många inom stroke! prova på bedömningar osv. Rolig roligt. Älskar springa runt i mina vita sjukhuskläder!

Idag var också en toppen dag, satt själv och skrev i journal som då läkaren och alla andra skulle läsa ,nervöst!! gäller och skriva rätt sjukdom haha och alla dessa latinska ord, läskigt! men fick mkt beröm efter. Fick även ta emot en patient helt själv idag och göra olika intervjuer och bedömningar med honom och hans funktion. Gick också jättebra!

Efter praktiken tyckte jag att jag var värd något fint och köpte jag ett par fina stövlar :) så nu kan vintern komma haha!

nej nu orkar jag inte mer :)

Kraaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0