Måndag.

Idag är det sista dagen som jag är ledig..suck! Dom sista veckorna nu i skolan kommer bli helt galna. Vi har börjat med en ny kurs som handlar om bebisar och barn med olika skader som påverkar deras utveckling. Både om man föds med skadan eller om barnen är med om en olycka ( ex: trillar ner från ett träd på dagis). Föds en människa med en skada går man sedan till en arbetsterapeut (mig :) för HABILITERING får man en skada senare i livet kommer man till en arbetsteraoeut (mig :) För REHABILITERING.
Skadorna vi läser om denna veckan är cerebral pares och olika muskelsjukdomar som kan upptäckas när barnen är små. Vi ska som vanligt gå in på djupen med allt som hämder i hjärnan vi dessa funktionshinder och såklart alla nerver, senor, muskler och leder o kroppen som påverkas. Ibland tror jag att jag ska bli läkare....

Det ska iaf bli många spännande veckor eftersom jag tycker detta är ett mycket intressant ämne. Men det kommer bli tufft, stressigt, ingen fritid och ännu en gång ingen fritid..Kommer plugga som en gud! Vi ska även på massor med studiebesök på olika avdelningar på sjukhus som då tar hand om dessa barnen..praktik ska jag också ha!Mycket spännande!

Min sista lediga dag ska jag försöka njuta så mycket som möjligt! Ska nog en sväng till Glumslöv eftersom mina föräldrar kom hem i natt från Österrike!

Hörs senare ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0