Den 2 januari klockan 20.30.

Detta datumet, och den tiden förlora jag och mina familj en stor del av oss. Min farmor somna in, min lilla österrikiska oma. Vad kommer Österrike vara nu?utan henne?!?Jag är så ledsen och det gör så ont i mig att veta att jag aldrig mer, ALDRIG mer kommer få chansen att skrata med henne igen, krama om henne igen och få hennes små pussar på kinden!Allt de fina som vi har upplevt tillsammans kommer bara vara ett minne...
Det är nog inte många som förstår hur man kan bli så här ledsen och må såhär dåligt när en gammal människa/sin farmor går bort. men mina Oma var något speciellt, hon var så mycket mer än bara en farmor. Hon var hela österrike, hon var en sån fin människa som alltid gjort allt för min pappa, min mamma och mig och >Theresa. Hon är verkligen den mest finaste männsika jag nåhonsin fått lära känna. Och jag är sååå glad att just hon fick vara min farmor!

Det känns så overkligt, det känns som hon fortfarande kommer finnas i huset där hon har funnits i hela mitt liv. Men till sommaren när jag kommer till Österrike kommer huset vara tomt, för oma finns inte där mer!jag är så glad att vi alla fick vara hos henne nu i julas. Vi fick vara i hennes närhet en sista gång, fat hon var väldigt svag. Vilket var otroligt smärtsamt att se. men det var hennes önskan, det märkte vi alla. Vi han alla vara där i två dagar och sen blev hon helt plötsligt sämre, hon hade väntat på att vi alla var sammlade hos henne.

Men faaan jag vill inte detta,ffaan fan fan fan, jag vill att det ska vara en dröm!En mardröm som jag vaknar ifrån. Jag drömmer om henne så mycket på nätterna, i natt drömde jag att jag krama henne i en hel evighet och det var en underbar känsla, hon höll mig lika hårt som hon höll i min hand några dagar innan hon somna in. När jag vakna var jag tvungen att påminnas att det ALDRIG mer kommer att ske..
Tanken gör mig yr och illamående!Jag vet att hon var gammal, hon skulle fylla 89 den 22 januari, men jag vill ändå att hon skulle finnas hos oss något år till iaf!

När jag och Theresa var tvugna att flyga hem visste jag att den pussen jag gav henne i pannan skulle vara den sista, det var så svårt att hålla inne tårarna och säga: god natt oma,vi ses imorgon igen....men den morgondagen kommer aldrig mer..!






Jag vet att hon aldrig hade velat att jag skulle bli så här ledsen och gråta så mycket men det är så jobbigt. Hon har gett mig så mycket glädje och jag älskar henne över allt annat. Mina lilla oma :.(!Jag kommer berätta om henne för mina barn, barnbarn och kanske till och med barnbarnsbarn. Hon var så fin och underbar. Kommer aldrig gå en dag då jag inte tänker på henne!

Så saknad att det gör ont..


Oma ♥

Kommentarer
Postat av: Emms <3

hej mitt hjärta!

jag kan tänka mig hur jobbigt och hemskt detta är för dig. Tänk alla år jag känt dig har du alltid åkt iväg alla sommrar å jular till din lilla oma :)

hon som var så söt, din farmor. Du ska veta att jag finns här för dig gumman <3 Tänker på dig mycket. Massa kramar till dig!!!!

2010-01-17 @ 17:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0