jag världens nervvrak just nu.

Igår nådde jag nog en gräns. En plugg/stress gräns. Jag låg inne i sängen och plugga och Jonathan var ute i köket och diska. Helt plötsligt hör han hur jag börjar störtböla inne i sovrummet. Jonathan sprang såklart dit. Där låg jag och grät som en 10 årig flicka, dränkt i en enorm pappershög som jag skulle plugga på och trycka in infromation från i min lilla hjärna. Jag var/är heeeelt slut. Ett totalt nervvrak. Varfö varför sätter lärare på universitet två stora tentor dagarna efter varandra (tis och ons). Hur f*n vill dom att vi ska få in allt de vi ska ha på dessa tentorna. Det är omöjligt...!Jag vet redan nu att det här kommer bli mina första omtentor och det tar rejält på mina krafter!!!Jag försöker hela tiden tänka"Andrea du fixar detta lika bra som alla andra tentor vi haft" men denna gånngen känns det hopplöst. Massa på engelska, latin osv osv...!Jag kan inte och jag känner mig så hopplös! Jag gråter som ett barn nu igen och jag vet knappt vad som händer med min kropp. Har haft fruktansvärta magsmärtor nu i en vecka, huvudet är som vanligt totalt katastrof, har svårt att äta, yr, hjärtat slår som aldrig förr och det känns som jag ska trilla ihop av total stress när som helst!Självklart har vi haft andra stora salstentor med dessa är extrema.. såklart har vi den strängaste läraren också som skriver och rättar tentorna, allt för att göra det jobbigare för oss studenter!

Jonathan blir också helt stressad av att se mig såhär, stackaren gör allt för att jag ska må bra nu. Gör frukost till mig på sängen när jag ligger bland mina papper..när han kommer in 1 timme senare så står den fortfarande kvar--jag säger att jag inte har tid och bläddrar vidare bland mina papper!Stackars Jonathan tar mian engelska böcker och sitter och översätter. till och med han tycker att det är svår engelska. Allt teoretiskt och vetenskapligt!! Självklart säger jag till Jonathan att han inte behöver sitta och översätta men han gör det ändå. Allt för att underlätta för mig!
Dom sista dagarna har han till och med haft hörlurar på sig är han tittar på tv osv..för att jag inte ska bli störd!

Han är guldvärld!!


Jag måste försöka intalla mig själv att jag är bra som jag är, jag är en duktig Andrea även om jag skulle bli underkänd!
Jag får göra mitt bästa, jag är inte mer människa än någon annan...

Hela lägenhetn är full med pappershöger..I alla rum finns det snart tre högar med papper. haha ohh ångest!!Som tur är så är tentatagarna nu nära och sen ska jag ta bort alla höger. Men som sagt så känns det som att jag får omtenta och då är det bara fram med dem igen....

Här ser ni en del av mina pappershöger som är utspridda i hela lägenheten.



Jag har även förutom plugget så mycket annat att tänka på. kan fortfarande inte hantera farmors död och det blir svårare för varje dag att prata om den. Ingen av mina vänner vet nog hur mkt jag fortfarande säger min farmor!

Sen har jag även massa annat att tänka på...ohh vad jag är slut i min kropp!!

Nu ska jag hoppa in i duschen, ikväll ska jonathan och jag hem till mina svärföräldrar, mina föräldrar kommer också dit. Det ska mysas och säkert skrattas en hel del (det nehöver jag nu), men kommer även bli lite annat prat!


Jag behöver vila, innan mina kropps och själ tar för mycke tryk!!

Kommentarer
Postat av: Malin

<3

2010-05-30 @ 15:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0