Fredag.

Idag är det fredag gott folk och de känns underbart :)
Igår var det en bra dag i skolan och jag och Sandra har kommit långt med vår kandidatuppsats!Skönt! Efter skolan hoppade jag av i glumslöv och följde sedan med mamma och pappa på en lägenhetsvisning till dem. Lägenheten var jätte fin och guuud vilket utsikt. Man såg havet från alla fönster och de tog bara ca 8 minuter att gå ner till havet. Men dom har inte bestämt sig än hur dom ska göra. Det är ett svårt beslut för dem att lämna huset och framför allt lämna fina fina glumslöv!! Men som dom själv säger så blir det för mycket för dem att sköta ett hus u glumslöv, ett hus i österrike och en lägenhet i centrala wien. Dom är ju borta så länge på sommaren och det är inte så kul att be grannarna om hjälp varje sommar så att de vattnar blommor, klipper gräs osv. Sen vet jag att grannarna gör de gärna då mamma och papa ofta passar deras katt.

jaja, ett svårt beslut. Jag tycker det skulle vara jobbigt om de lämnar glumslöv, men samtidigt förstår jag att huset är för stor för dem och att det blir för mycket jobb för dem.

Senefter visningen på kvällen följde jag med mamma och pappa hem. Hel aveckan har jag varit ensam i huset och jag har käntmig fruktansvärt ensam. Såeftersom jonte jobbade sin sista kväll påjobbet passade jag på att äta hemma hos mammmmsii och pappsii och ha en myskväll. Sånna kvällar behövs nu när vi har haft så mycket att göra så pass länge. Vi kollade robinson och sen somna jag direkt efter. Det tar på krafterna att kombinera mycket skolplugg och husfixrenovering. På morgonen idag åkte jag och pappa till huset. Idag kom ÄNTLIGEN alla träd och grenar bort som vi sågat ner. Oj vad fin trädgård vi har nu igen:)

Efter pappa hjälpt oss och någon runda på tippen igen (där vi numera är stammkunder) så fortsatte jonte och jag fixa i trädgården. Nu var jag dock tvungen att gå in då mina skoluppgifter kallar!

Har jag förresten nämnt att halen är helt klar och att den blev såååå tjusig!? Ljus, stor och fin!

Ikväll ska jag unna mig en kväll med mina vänner...här nog inte träffat n¨ågra vänner på en månad om jag ska vara ärlig. Så denna kvällen är jag värd!

Jonte ska ta hem sin bror hit. Dom ska käka pizza, spela playstation spel och jag tror joel nämnde i veckan att han ville festa till de lite haha. Så de ska bli spännande och se när jag kommer hem!

Nej gott folk, plugget kallar!
Kram



Jag för några veckor sedan, innan jag skulle köra och träffa Märta. Luggen hade blivit lång och redan här började jag planera mit frisörbesök som jag dock hade tid med först nu haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0