En rolig dröm.

I natt drömde jag något väldigt komiskt. Det ska jag berätta om nu.

Jag, Ida och Malinvar i Paris. Vi skulle möta upp Tina i ett köpcenter och var alla väldigt ivriga och glada. När vi kom in i köcentret var det fuuuuullllt med trappor. Allt man såg var trappor. Så ja, vi börja gå upp! När vi äntligen träffa Tina högst uppe så skulle vi gå och shoppa. Helt plötsligt säger då Tina att faaan, hon skulle ju vara barnvakt till en fransk pojke. Då bestämmer Tina att det är bäst om JAG tar över det idag eftersom hon måste visa Malin och Ida runt i köpcentret.. ehh jaha?? haha

Ja jag går då ner på våning 2 där jag ska möta denna killen. Jag håller i en lapp på franska så han ska känna igen att det är jag som är barnvakten istället för Tina. På lappen hade Tina skrivit att hon var sjuk och att jag var en vikarie...men egetligen gick hon och shoppa din fisen :)!

Helt plötsligt kommer det fram en pojke till mig (bakom mig) och säger på nått på franska. Jag vänder mig om och där stor JOEL?? wwhaaatt??! Jag blir skit glad och undrar vad Joel gör i Paris och varför pratar han franska? haha men "joel" fattr inget och pratar för fullt på franska. Jag är helt säker på att jag har hittat joels dubbelgångare och försöker ta massabilder på honom. Jag bjuder han på godis och gör allt för denna joeldubbelgångaren. Konstigt!

Jag var konstant kissi när jag var barnvakt och fick springa på toa heeeela tiden? jaja

Efter flera timmar i köpcntrumet skulle vi besöka Tinas skola. När vi kommer fram är det även där fullt med trappor. Innan vi går in i klassrummet högst upp tittar Tina surt på migoch säger med en  väldigt alvarlig min att jag inte får börja skratta och skämma ut henne. När hon säger detta börjar jag skratta och undrar varför hon bara vänder sig till mig, detta gäller väll Ida och Malin lika mycket undrar jag?

Vi går in i klassrummet och alla i hennes klass var utklädda till djur och liknande. HAHAHA självklart tyckte jag att detta var jättekonstigt och har riktigt svårt att hålla mig för skratt. Jag går och små fnissar och då tittar helt plötsligt Malin surt på mig. Hon viskar med en arg röst att jag måste acceptera deras kultur. Hmm jag undrade vad dettas hade med deras kultur och göra men giick och satte mig på en bänk. Malin och Ida skämdes för mitt fnissande och satte sig någon annanstans haha! Helt plötsligt börjar alla i klassen spela någon religös pjäs och jag har fruktansvårt svårt att hålla mig för skratt. Jag bitet i min halsduk och skrattar, jag grät så mycket jag skratta. Malin var total fokuserad och insatt i den religösa pjäsen och nickade fint till alla när dom sprang runder och lät som en fransk fågel. Hon var väldigt imponerd!! Ida var riktigt stolt och snacka franska med alla. Hon sa till Malin att hon också hade gjort samma sak när hon var i Paris. Jag tyckte hela situationen var så konstig och rolig! Läraren tittade surt på mig när jag satt och skratta lite tyst. Jag var heltröd i huvudet för att jag kämpa så med att hålla mitt skratt inne. Helt plötsligt kommer Tina fram på en cykel. Hon hade rosa peruk och en rosa paljett klänning, hon börja skrika nått konstigt på frasnka och alla skrik wooaaw och applådera, jag skratta.. vad annars?? Malin blev helt tårögd och reste sig upp och klappa för fullt, Ida likaså..hela klassen reste sig och klappa åt Tina när hon cykla runt i klassrummet och skrek nått på franska. HAHa va fan sysslade hon med tänkte jag men jag tror hon skulle föreställa gud i pjäsen. Det såg vääääääldigt roligt ut när hon skrik nått på franska. Jag undrar vad hon sa!?

Helt plötsligt fick jag, Ida och Malin varsin röd stor säck. Vi skulle hålla den i handen sa Tina. Men visste inte till vad! Helt plötsligt ser jag att Ida kryper in i sin säck. Hela hon är inne i säcken och helt plötsligt hör jag hur hon fiser högt HAHHA då kunde jag inte hålla mig, jag skratta något fruktansvärt och alla kolla surt på mig. Malin sa till mig att jag skulle acceptera Idas behov.. haha amen va fan tänkte jag, vad är det med MAlin..varför måste jag acceptera allt. Jag sa till Malin att allt detta var ju knappast normalt och att Ida fiser i en säck inför hela klassen är ju knappast normalt! SJälvklart måste jag skratta åt de!! malinvar jätte sur på mig och Ida kröp ut ur sin säck.

DÅ kommer helt plötsligt en fransk flicka fram till Malin, hon föreställer en zebra och jag har ännu en gång väldigt svårt att hålla mig för skratt. Malin ska bita i ett äpple som hon håller och säga challaeeeman. Nått på franska tydligen? Malin gör detta och jag vet knappt vad jag ska ta vägen för jag har sååå svårt att hålla mig för skratt. Läraren ville att vi skulle ingå i pjäsen tydligen och att bita i den frukten var en hedring för gud..alltså Tina då som spelar denna rosa paljett gud. Ida gör samma sak med äpplet med en sjuk inlevelse..hon sjunger högt och blundar "chaaallaaaaeeemmaaaann". Där tror jag ett tag att jag ska dö av skratt. Helt plötsligt kommer flickan fram tillmig med ett gigantiskt päron. Nu är det min tur men jag fattar inte de. Hon försöker förklara på franska men jag fattar inget. DÅ börjar hon bryta på svenska?? hmm! Ja, jag biter också då i päronen och säger nam nam..hade glömt vad man skulle säga. DÅ skämms Malin så Mycket att hon kryper i i sin säck.. Hon vägrar komma ut och när lektionen är slut får vi leda Malin ut med säcken på huvudet. Malin och Ida pratar med Tina om vilket underbar klass hon hade, jag var helt chockad!! Jag skratta högt och nämde flera gånger hur kul det var när Ida gömde sig i sin scäk och kröp ihop som en bebis och sedan släppte värsta fisen. Jag förstår inte att ingen av dem tre tyckte detta var roligt?? Jag skratta högt  när jag gick och prata om det och vaknar sedan av att jag ligger och gapskrattar i sängen!

Vilken konstig dröm, men gud vilken glädje den har gett mig haha.. jag går fortfarande och skrattar åt Tina på sin cykel, Malins inlevelse i denna konstiga pjäs och framför allt, Idas behov i säcken hihi!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0