Jädrans krångel!

Jag har denna morgonen gjort dessa vuxensamtal som jag inte tog tag i igår. SÅ tråkiga de samtalen är!!
Först ringde jag skatteverket för att kolla min folkbokföring. Det har nämligen strulat lite med min post, men det stämde ändå så jag vet inte vad som strular! Ska nog lösa sig mena hon på.
Sen ska jag ju nu ansöka om legitimation för mitt nya yrke :). De vill även att man skickar ett personbevis, så jag var inne på skatteverketshemsida igen för att där kan man beställa personbevis. Leta som en dåre och ringde runt som en dåre. När jag kom rätt fanns det inga alternativ om legitimation. Så jag ringde pappa,men han hitta inte heller rätt. Så jag fick ringa socialstyrelsen och fråga dem vad de ville ha för personbevis.

Socialnisse 1 (med otrolig kärringaröst) - Ja, men det är ju självklart yrkeslegitimation!!
Jag - (Irriterad röst) Ehh nej, för det kan man inte välja.
Socialnise 1 - Jo
Jag - NEJ!!!!
Socialnisse 1- Ja jag ska in och kolla på deras hemsida...........konstigt, det står inte med...
Jag -  (tänker AAA FAAAN!!) nej det gör det ju inte, säger jag lite lugnare!!
Socialnisse 1 - Jag kopplar dig till en annan..

tuuuttuuuut (ingen svarar på en evighet, så jag lägger på igen och ringer samma kvinna..detta får jag göra TRE gånger!!!! Sista gången jag ringer socialnisse 1 så säger jag - KAN DU KOPPLA MIG TILL NÅGON SOM SVARAR!!!!

haha

Woohohoo tillslut svara en, som var ännu mer sur och otrevlig!!

Socialnisse 2 -  Ja, hej..
Jag -  Hej, jag har nyligen blivit arbetsterapeut och ska ansöka om legitimation. Ni vill även att man skickar ett personbevis, men jag hittar inte rätt bevis på skatteverketshemsida. Alltså ett för yrkeslegitimation.
Socialnisse 2 - Nej, det är inte så konstigt..
Jag- Ehh nehe?
Socialstyrelsen - De alternativet har de nyligen tagit bort. Det spelar ingen roll vad du väljer för personbevis, bara det är ett...så beställ ett för skilsmässa, det går bra.
Jag - (lite i chocktillstånd) Ehh..ett personbevis för skilsmässa för att sen kunna bli legitimerad arbetsterapeut?
Socialnisse 2 - Ja det går bra!!

WHHHAAATTTT!!!??? Hur krångligt ska de va? Kan det inte bara finnas en knapp, tryck här så får du ditt leg. Ja jag beställde ett personbevis för studier...kändes mer passande en skilsmässa eftersom jag inte ens är förlovad än haha!


Därför hatar jag vuxensamtal. Ofta är försäkringkassor osv så otroligt otrevliga när någpon yngre ringer och frågar något..surkärringar jobbar där och man riktigt hör hur trötta de är på sitt yrke! Jag får sån dålig energi av dem så jag blir själv väldigt ittiterad! Suck!
Ibland får man tag på någon trevlig och det gör så otroligt mycket!

Ja, nu ska jag lugna mig lite haha!

Tina har varit iväg i en vecka nu och jag saknar henne!! Men nu är det bara "några" veckor kvar innan hon kommer hem till oss igen :)
Detta är en bild på mig och Tina för hmm två somrar sedan? Vi var på en fest i stan och jag kommer ihåg att det var sjukuuuukt varmt den dagen!! Härligt! Våren, du är välkommen!!




Saknad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0