Min lediga dag blev en fixardag!

För er som inte vet så har jag börjat jobba på Ängelholmssjukhus som arbetsterapeut. Jag jobbar på barn och ungdomshabiliteringen så det är kanon kul och spännande men oj vilket ansvar att ta hand om sjuka barn!Men det ska nog gå bra haha! Det händer något nytt varje dag och det är sååå underbart att inte alla dagar är som alla dagar eller vad jag ska säga. Ibland är det hembesök, ibland skolbesök/dagis besök, ibland besök inom fritidsaktiviteter, ibland behöver de små barnen hjälpmedel och även ungdomarna, ibland är det grupp behandling och träning på habiliteringen och ibland tränar det enskilt och får enkild behandling osv osv...alltså inte bara hjälpmedel som många tror att arbetsterapeuter arbetar med. Jo på vissa jobb är det de..men inte detta och det känns underbart att slippa tycker jag! Barnen jag träffar är mellan 0 - 20 år och har olika diagnoser. Så nu vet ni hur jag jobbar :)
Idag är jag ledig. Men ändå vaknar jag 06.00 och går upp! Varför undrar ni säkert...det undrar jag med...
Har hunnit att träna, handla på maxi, ringa vuxensamtal, duschat såklart, ätit, fixat med papper i all evighet osv osv!
Bloggen läggs nog snart på hyllan helt och hållet. Jag har inte samma lust längre och nu när jag jobbar med det nya jobbet kommer jag ha mindre tid. Bloggen har gett mig mycket glädje och det har varit roligt att skriva av sig. Kul med läsare som följer fast jag inte alltid har haft tid att blogga!
Vi får se hur det blir med bloggandet framöver helt enkelt!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0